"Ақмола облысы  білім басқармасының  Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімі   Көкшетау қаласының №5 "Таңдау" көпсалалы мектеп-гимназиясы" коммуналдық мемлекеттіқ мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Многопрофильная школа-гимназия №5 "Тандау" города Кокшетау отдела образования по городу Кокшетау управления образования Акмолинской области"

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға арналған ұсыныстар: Балалар аутизм спектрінің бұзылуы бар сыныптастарымен қалай қарым-қатынас жасау керек.

03.04.2023

 Дайындаған: педагог-психолог

О.М.Понятова

 

Аутизм-мінез-құлық диагнозы. Аутизм-бұл ауру, тіпті бір симптомның ұқсастығы – әлеуметтік қарым-қатынас қабілетсіздігі бойынша бір топқа біріктірілген көптеген аурулар.

Қазақстанда ресми деректер бойынша аутизммен ауыратын 9 мыңға жуық бала тұрады, ал бейресми деректер бойынша аутизммен ауыратын балалардың саны 30 мыңнан асады. Халықаралық мәліметтерге сәйкес, бүгінде аутизм әлемдегі әрбір 68-ші балаға диагноз қойылады.

Аутисттердің көбеюі осы диагнозды қою критерийлерінің кеңеюіне байланысты болуы мүмкін деп болжайды: ғалымдар мен дәрігерлер "аутизмді" тек когнитивті бұзылулар жағдайында ғана емес, сонымен қатар жағдайдың кең ауқымында көре бастады.

Қазіргі ғылым аутизмнің себептері туралы нақты жауап бермейді. Олар әртүрлі болуы мүмкін: жүктілік кезіндегі инфекция, ауыр  босану, ерте балалық шақтағы психотробтық жағдайлар. Ғалымдар аутизм генетикалық өзгерістерден туындағанымен, қоршаған орта факторлары да үлкен әсер етеді деп санайды.

Аутизм диагнозын бір жастан ерте қоюға болады. Аутизм неғұрлым ерте анықталса, баланы ерте түзету арқылы қоғамдағы өмірге бейімдеуге, эмоцияларды басқаруға, өз қорқыныштарымен күресуге үйретуге болады. Әр баланың белгілері әр түрлі болады: екі аутист бірдей болмайды…

Аутизм спектрінің бұзылуы туралы хабардарлық деңгейі өсіп, балалар диагнозы көбірек болған сайын, сіздің балаңызбен бір сыныпта аутизммен ауыратын баланың білім алу мүмкіндігі жоғары. Сіздің балаңызда аутизммен ауыратын сыныптасы туралы сұрақтар туындауы мүмкін, бірақ сіз оның жасына қалай дұрыс және қол жетімді екенін білетіндігіңізге сенімді болмауыңыз мүмкін.

  • Сіздің балаңыз аутизм туралы не білуі керек
  • Егер балалар осы фактілерді білсе, аутизммен ауыратын сыныптастарымен өздерін жайлы сезінуі мүмкін:
  •  аутизм-бұл айырмашылықты көру қиын. Бұл ойлау тәсілінің айырмашылығы. Осы айырмашылыққа байланысты аутизммен ауыратын адамға адамдармен қарым-қатынас жасау, достар табу және эмоциялармен күресу қиынға соғуы мүмкін, әсіресе сынып пен мектептің адам көп немесе шулы  жердерінде;
  •  Бұл айырмашылықтар сіздің сыныптасыңыз жалғыз болғысы келетінін білдірмейді. Аутизммен ауыратын сыныптасыңызға жақсы дос болудың көптеген жолдары бар.
  • Сіз жақсы дос бола аласыз:
  •  аутизммен сыныптасыңызбен бірге ойнау немесе оның жанында отыру;
  •  ойынға екі ойыншық немесе басқа заттарды ұсыну. Мысалы, егер сіз екі допты әкеліп, біреуін досыңызға берсеңіз, ол сіздің доппен ойнағаныңызды бақылай алады және сіздің әрекеттеріңізге еліктеуге тырысуы мүмкін;
  •  сабырлы болыңыз, екеуіңіз де қызықтыратын әрекетті табу үшін бірнеше әрекет қажет болуы мүмкін.

 

Балаңыздың күш-жігерін қолдаңыз

Балаңызды сыныптасымен достық қарым-қатынасты дамытуға шақырыңыз. Оған адамдарға екінші мүмкіндік беру және егер адам алдымен жауап бермесе, берілмеу қаншалықты маңызды екенін еске түсіріңіз.

Бізден басқа адамдармен қарым-қатынас жасау дамудың маңызды бөлігі болып табылады және барлық балаларға пайдалы. Балаңызды аутизммен ауыратын сыныптасын қызықтыратын қосымша әрекеттерге шақырыңыз, бұл оған жаңа нәрселерді үйренуге және жалпы жақсы дос болуға көмектеседі.

Аутизммен ауыратын балалар-бұл жеке тұлғалар

Кеңес беру кезінде аутизммен ауыратын балалардың барлығы әртүрлі екенін ұмытпаңыз. Барлық ақпарат кез-келген жағдайға немесе әр балаға сәйкес келмейді, бірақ бұл маңызды әңгіме бастауға көмектеседі деп үміттенеміз. Мүмкін болса, өзара әрекеттесудің нақты жолдарын табу үшін балаңыздың тәрбиешісімен немесе аутизмі бар баланың ата-анасымен байланыс орнатыңыз.

Аутизмі бар балаларды әдеттегі сыныптарға қосу тәжірибесі өзін жақсы дәлелдеді. Дұрыс көзқараспен инклюзия жағымды әлеуметтік мінез-құлық тұрғысынан да пайдалы. Балалар ересектерден емес, балалардан үйренеді.

Даму ерекшеліктері бар бала қарапайым құрдастарының ортасында болған кезде,  ол ата-анасы жақсы болса да, басқа мінез — құлықтарды көреді. Әртүрлі мінез — құлық үлгілерін көру және қайталау мүмкіндігі инклюзияның негізгі оң жақтарының бірі болып табылады.

Біз әр баланың ерекше екенін және осы мақаланың мазмұны біреу үшін жұмыс істемеуі мүмкін екенін түсінеміз. Бұл мамандандырылған медициналық ұсыныс болып табылмайтын жалпы ақпарат. Бұл кеңестер аутизмі бар балаларға көмектесудің ең жақсы әдісін табудың бастапқы нүктесі болады деп үміттенеміз.

Просмотров: 401


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст